واشنگتن پست-۴مارس۲۰۱۲ : گروه اپوزيسيون ايران به جابجايي به اردن چشم مي دوزد...


گروه اپوزيسيون ايران که براي جابجا شدن از پايگاه خود در شرق عراق، تحت فشار قرارگرفته است، روز شنبه پيشنهاد کرد بجاي کمپ ليبرتي که فاقد استاندارهاي انساندوستانه وحقوق بشري است، به مرز اردن منتقل شود. ماه گذشته دولت اوباما پيشنهاد انتقال موقتي اين گروه را به کمپ ليبرتي داد.
دولت عراق ميخواهد کمپ اشرف، با بيش از ۳۰۰۰ ساکن، تعطيل شود. در پي حمله عراق  به اين کمپ در سال گذشته( ۳۶) تن کشته شدند.
بيانيه اين گروه  گفت: "تا کنون" هيچ يک از حداقل تضمين ها که ساکنان اشرف به دنبال آن بودند درليبرتي برآورده نشده است،. 
اين بيانيه مي گويد ساکنان اشرف عملا با دو گزينه روبه رو شده اد: «قتل عام و مرگ در اشرف و يا مرگ تدريجي در يک محل به نام ليبرتي تحت نام و نظارت سازمان ملل متحد".

اين گروه، به دنبال حذف نام خود از ليست ايالات متحده است و در ماه فوريه وزير امور خارجه ايالات متحده، هيلاري کلينتون پيشنهاد کرد همکاري يک طرح جابجايي يک عامل کليدي براي خروج از ليست است. او گفت ايالات متحده کمک خواهد کرد تا از ايمني و امنيت ساکنان اشرف ، اطمينان پيدا کند. 
به وزارت امور خارجه ايالات متحده توسط دادگاه فدرال دستور داده شده ارزيابي مجددي از تصميمش براي قرار دادن سازمان مجاهدين خلق در ليست خود بکند. 
اين گروه از حمايت ليست جذابي از طرفداران امريکايي، از جمله رودي جولياني شهردار سابق نيويورک و مدير سابق FBI لوئيس فري برخوردار شده است. 
اين گروه در انقلاب سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) کمک کرد، اما سازمان مجاهدين خلق به سرعت از رژيم ملاها جدا شد. هزاران نفر از پيروانش، کشته و زنداني شدند و يا مجبور به تبعيد شدند.
گروه توسط ايالات متحده در سال ۱۹۹۷ در زماني که واشنگتن به دنبال روابط گرمتر با رژيم ايران در زمان رئيس جمهوري خاتمي بود، نامگذاري شد، ولي اتحاديه اروپا در سال ۲۰۰۹ آن را از ليست خود حذف کرد.