«ترقه بازی» داعش در تهران واقعی یا سفارشی و نمایشی ؟!

Image may contain: one or more people and textدر پی ائتلاف بزرگ بین‌المللی شامل کشورهای عربی - اسلامی و آمریکا علیه جنگ‌افروزی و تروریسم رژیم  ایران سلسله ای از عملیات تروریستی در منچسترو بغدادو کابل مصر و لندن  اتفاق افتاد.
فرمانده پیشین سپاه پاسداران رژیم ایران محسن رضایی در این رابطه گفت:انفجار تروریستی در منچستر انگلیس حاصل رقص با شمشیر ترامپ با رییس تروریست هاست. همچنین موضعگیری امیر قطر در حمایت از رژیم ایران با واکنش شدید کشورهای عربی روبرو گردید و منجر به قطع روابط دیپلماتیک و تجاری آنها با این کشور شد.
داعش که در طول موجودیتش هیچ اقدامی علیه  رژیم ایران نکرده بود ناگهان  به‌نحو غیرمترقبه  ای در  روز  چهارشنبه  ۷ ژوئن در تهران و در امنیتی ترین مراکز رژیم اقدام به حمله مسلحانه به مجلس رژیم ایران و بمب گذاری بر سر قبر خمینی نمود.
با توجه به سابقه این رژیم از جمله انفجار حرم امام رضا و نسبت دادن آن به مخالفین خود برای مردم ایران بسیار دشوار است که حرف ها و ادعاهای این رژیم را باور کنند وبا دیده شک و تردید به این خبر نگریستند و برایشان  باور نکردنی بود که این کار داعش بوده باشد. آنها در فضای مجازی بلافاصله انگشت اتهام را به سوی خود رژیم بردند و اینکه آیا این یک نمایش  و اقدامی ساختگی  و یا  سفارشی است یا نه آنچه که دستگاههای خبر رسانی رژیم ایران می گویند صحت دارد؟!

بویژه آنکه قربانیان این عملیات تروریستی شهروندان معترض بودند و نمایندگان مجلس رژیم بنابه گفته خودشان هیچ خطری متوجهشان نبود و جلسه مجلس به روال معمول برگزار شده بود.
محمود صادقی  یکی از نمایندگان مجلس گفت: ما هنگامی که در صحن مجلس بودیم هیچ گونه صدایی نمی شنیدیم و از طریق پیامک و فضای مجازی متوجه این ماجرا شدیم. تا این که چند نفر از نمایندگان هنگام ورود به صحن مجلس با صحنه تیراندازی و صدای شلیک روبرو می شوند، حتی یکی از نمایندگان هنگام ورود با تروریست ها درگیر می شود و با کلت به سوی آن ها شلیک می کند. اما در اوضاع در درون صحن عادی بود و ریاست مجلس را آقای پزشکیان بر عهده داشت. به طوری که ما نماز ظهر را به امامت حجت الاسلام سالک در صحن اقامه کردیم و بعد از آن با ورود آقای لاریجانی و مدیریت تحسین برانگیز ایشان به صورت گروهی از درب بهارستان خارج شدیم...
اما قربانیان این حادثه فعالان فرهنگی و مدنی بودند.مهدیه هراتی از فعالان‌مدنی انجمن پایان کارتن‌خوابی لرستان و هانیه اکبریان از معلمان معترض وسید رضا ثابتی فوتبالیست معترض آبادانی از جمله جان باختگان حمله به مجلس هستند. . کمال محمد مطوری یکی از وابستگان رضا ثابتی ضمن تائید این خبر گفت که او برای پیگیری برخی امور به مجلس رفته بود. همچنین مهدیه هراتی از مدرسان رشته برق در دانشگاه علمی کاربردی لرستان بوده است ومدرک کارشناسی ارشد رشته برق قدرت داشته است. هانیه اکبریان نیزیک معلم بود. تجمع او و همکارانش فقط برای درخواست استخدام رسمی بود.معلمی که نه تنها حقش را ندادند که جانش را نیز ستاندند.

   در واکنش به این عملیات تروریستی و جنایتکارانه مردم ایران سوال می کردند - چرا داعش در ایران به مخالفان ومنتقدان رژیم و فعالین مدنی حمله کرده ؟! گفته میشود در این فاجعه حتی از داخل ساختمان به معلمانی که جلو درب منتظر بودند شلیک شده است!! آیا عجب نیست و اقدامی حساب شده نبوده؟!
حسن  روحانی گفت که  این «حادثه غیرمنتظره نیست» و خامنه‌ای  در حالی که با نوعی خوشحالی به بهره‌برداری از تیراندازی و انفجار در تهران در رابطه با دخالت در سوریه پرداخت گفت: «اگر چنان‌چه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاریهای زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم»  وی «این ترقه‌بازیها» را ناچیز و بی‌تأثیر  دانست .
خبرگزاری سپاه پاسداران  حادثه دلخراش تروریستی در مجلس و (قبر) خمینی را یاد آور  جنایت‌ های منافقین (مجاهدین ) در دهه شصت  نامید و نوشت: حال باید تصمیم گرفت چه برخوردی با این تروریست‌ ها باید کرد. قوه قضایی و نهادهای امنیتی باید این مجرمین و قاتلان را بگیرند و محاکمه و اعدام کنند.»
سپاه پاسداران حکومت ایران همچنین ، حملات تروریستی داعش را به آمریکا و عربستان نسبت داد و تهدید نمود که ریخته شدن هیچ خونی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
یک رسانه حکومتی به نام آمد نیوز بر سود  بردن باند خامنه‌ای و سپاه پاسداران از این حادثه‌ انگشت گذاشت و نوشت:
سپاه پاسداران که یکی از اصلی‌ترین بازیگران در معادلات امروز (نظام) و منطقه است خسارات و بهره‌های مشخصی را از این حادثه‌ می‌برد. (به) سپاه پاسداران در دوران انتخابات به‌عنوان عمده‌ترین بخش حامی لطمات جدی وارد آمد، ترمیم این لطمه تقریباً ناممکن به نظر می‌رسید، اما این اتفاق می‌تواند امکان یک تبلیغات مؤثررا فراهم آورد.
بنابه نوشته این روزنامه حکومتی : بعد از دیدار ترامپ از عربستان و تشکیل محور ضد (نظام) و همچنین قطع ناگهانی روابط کشورهای عمده عرب با قطر که از متحدان (نظام) در منطقه به حساب می‌آمد، (نظام) نیازمند این بود تا بتواند در مواجهه با این مشکل خود را در زمره‌ی کشورهای عمده‌ی قربانی تروریسم معرفی کند که این تا حدودی بابی را در این مهم گشود.
یکی از مجروحان و شاهدان  این حادثه  از مشکوک بودن ورود افراد مسلح به داخل مجلس پرده برمیدارد و می گوید:
ما منتظر بودیم تو صف انتظار. از فاصله دور با اسلحه بزرگ از هال زدند، حالا ما که به پای‌مان خورده، یک خانم از جنوب آمده بود، از سرش زدند، از قلبش زدند، همه را، طرف رویش را پوشانده بود تک‌تک تق تق از سر و قلب فقط می‌زد فرار می‌کرد. خیلی خونسرد، ما را حتی نگذاشتند یک خودکار ببریم داخل، همینطوری فقط گفتند کاغذ و مدارکتان را می‌بریم بالا، چطور میشه توی قوه مقننه، توی بهارستان با اسلحه میان داخل. هیچ مأمور نیروی انتظامی آنجا نبود. وسایل امنیتی نبود.
تناقض‌گویی در  اخبار  رسانه‌های رژیم و  قابل‌توجه است: معاون دبیر شورای عالی امنیت رژیم  اعلام کرد، عاملان انفجار در قبر خمینی و تیراندازی در مجلس ایرانی بودند. این در حالیست که رسانه‌های حکومتی  تابناک  متعلق به فرمانده پیشین سپاه پاسداران  محسن رضایی اعلام کرده بود آنچه از لهجه تروریستها مشخص است، این است که این افراد به هیچ عنوان عرب ایرانی نبوده و حتماً غیرایرانی هستند. .
در ادامه خبرهای متناقض و متفاوت منتشر شده از سوی رژیم، وزارت اطلاعات رژیم آخوندی طی اطلاعیه‌یی، بر هویت ایرانی ۵تن از عوامل داعش تصریح کرد. این اطلاعیه در حالیکه ۵اسم کوچک ایرانی را ذکر کرده، اما اضافه می‌کند: «بنا بر برخی ملاحظات، از انتشار نام خانوادگی آنها»، خودداری می‌کند.
همچنین رژیم ایران مدعی است که برای حفظ امنیتش در عراق و سوریه و ... می جنگد؛ اگر این عملیات  بدون هماهنگی و دخالت سپاه پاسداران توسط داعش انجام شده باشد ادعای رژیم را زیر سوال می برد. زیرا این عملیات در امنیتی ترین و حساس ترین مراکز قدرت رژیم انجام شده است.
از سوی دیگر صفحه ای در فیسبوک به نام یکی از عوامل حمله های تروریستی  تهران به نام سریاس صادقی وجود دارد. در گزارشی که سایت حزب دموکرات کردستان در تاریخ سوم ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ منتشر کرده است، از این فرد به عنوان یکی از مبلغان گروه تروریستی داعش نام برده  است.
در این گزارش که بخشی از آن درباره تبلیغ داعش در مناطق غربی ایران است آمده که افرادی از جمله سریاس صادقی  بعد از نماز مغرب به‌ صورت محرمانه‌ و دور از چشم مردم به‌ تبلیغ  داعش می پردازند.
در این گزارش ابتدا فعالیت این افراد محرمانه خوانده شده اما ریز محل فعالیت آنها به طور مشخص آمده و تاکید شده است جمهوری اسلامی کاری به‌ کار آنها ندارد و «به صورت علنی» از جلساتی که آنها در مساجد برگزار می کنند، جلوگیری نمی کند .
سازمان مجاهدین خلق ایران  دروغ پردازیهای ٰرژیم ایران و نسبت دادن این عملیات تروریستی به این سازمان را تکذیب نمود و اعلام کرد: « سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات  رژیم ایران سوابق افشاشده‌یی در ترتیب دادن حوادث مشابه با به کارگیری گروههایی تروریستی تحت الحمایه خود و سپس نسبت دادن آن به مقاومت ایران  را دارد.
این سازمان«ترقه بازی» داعش در بارگاه ابوداعش خواه  واقعی یا سفارشی و نمایشی باشد را در خدمت آن دانست.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه 7 ژوئن با اشاره به حمله خونینی که در تهران روی داد، هشدار داد آن‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند خود را در معرض خطر آن قرار می‌دهند.
ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌بینیم کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند خود قربانی شرارتی می‌شوند که حمایتش کرده‌اند».
خانم مریم رجوی رئیس‌ شورای ملی مقاومت  ایران، ریختن خون بی‌گناهان را تحت هر عنوان محکوم کرد و گفت: عملکرد داعش آشکارا به نفع ولایت‌فقیه است و خامنه‌ای برای برون‌رفت از بن‌بست و انزوای منطقه‌ای و بین‌المللی قویاً از آن استقبال می‌کند.
وی گفت بانی و حامی شماره یک تروریسم، بدینوسیله می‌خواهد مزورانه جای جلاد و قربانی را عوض نموده و بانکدار مرکزی تروریسم را قربانی جلوه دهد.
خانم رجوی خواهان پایان دادن به سیاست استمالت از رژیم آخوندها و به‌رسمیت شناختن مقاومت عادلانه مردم ایران  برای ریشه‌کن تروریسم در منطقه  شد که « سپاه پاسداران یک موجودیت تروریستی اعلام شود.»
هرچند هنوز ابعاد این ماجرا کاملاروشن نیست اما به یقین می توان عملیات داعش را در خدمت ابوداعش (رژیم ایران) که پدرخوانده تروریسم است دانست. زیرا این اتفاق در شرایطی رویداد که رژیم ایران  به دلیل دخالت در تروریسم و جنگ افروزی در  معرض تحریم و انزوای بیشتر  منطقه ای و بین المللی قرار دارد و از نظر داخلی نارضایتی اجتماعی ابعاد گسترده تری یافته و روز بروز بیشتر میشود.  همچنین شکست خامنه ای و سپاه پاسداران در جریان نمایش انتخابات این رژیم دجال را نیازمند چنین حوادثی می کند که از یک سو خود را یک قربانی جلوه دهد و از سوی دیگر فضای امنیتی را تشدید نماید.  امُا این بازی با آتش خشم است.