شنبه، ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ / ۰۶ آوريل ۲۰۱۳
هزاران نفر از ايرانيان آزاده و  ياران و پشتيبانان مجاهدين خلق ايران در حمايت از خواسته هاي مجاهدين قهرمان مستقر در شهر اشرف و زندان ليبرتي دست به تظاهراتي با شکوه در مرکز شهر استکهلم زدند.

در اين تظاهرات گروهي از شخيتهاي سياسي، حقوقي و علمي سوئد از جمله لارش ارنه استاناکس از حزب مدرات، کنت لوويز از وکلاي برجسته سوئد و رئيس سابق وکلاي بدون مرز، هنريک اس يرل نماينده سابق پارلمان از حزب مدرات ويوستا گرون روز پرفسور در فلسفه از دانشگاه استکهلم و رئيس گروه ايران ازاد در سوئد، شرکت داشتند و به سخنراني پرداختند.
اقاي پاتريک کندي، نماينده سابق کنگره امريکا، نيز که به دعوت برگزارکنندگان تظاهرات به سوئد امده بود در اين تظاهرات سخنان پرشوري ايراد کرد.

وي در سخنان خود از جمله گفت که تضمين امنيت جمعي اعضاي سازمان مجاهدين خلق در ليبرتي از مبرمترين وظيفه جامعه جهاني است. او همچنين در همين مورد از ديبر کل سازمان ملل خواست تا مارتين کوبلر را به خاطر همدستي وي با دولت مالکي و ملاهاي ايران در توطته عليه مجاهدين در عراق، از کار برکنار کند و او به بهمين خاطر بايد در يک دادگاه بينالمللي پاسخگوي عمل خود باشد.
او همچنين از امريکا، سازمان ملل و کميسارياي عالي پناهندگي خواست تا بلادرنگ براي بازگشت مجاهدين از ليبرتي به اشرف اقدام کنند. او همچنين اشاره کرد که اين تنهاترين راه واقعي براي حفاظت اعضاي مجاهدين تا فرستادن انها به کشور سوم ميباشد.
کنت لوويز، از وکلاي مجاهدين اشرف، نيز سخنان خود ضمن محکوم کردن بي عملي جامعه بينالمللي در قبال حفاظت اعضاي مجاهدين خلق در عراق،اقدامات مالکي و مارتين کوبلر را به عنوان جنايت عليه بشر توصيف کرد و خواهان محاکمه انها در دادگاه بينالمللي شد.
لارش ارنه استاکس انگ، نماينده پارلمان سوئد از حزب مدارات نيز طي سخناني سکوت اروپا در قبال حمله به کمپ ليبرتي را تقبيح کرد و از دولت سوئد و بالاخص وزير خارجه سوئد، کارل بيلدت، خواست تا اقدامات عاجل به عمل اورد تا مراجع بينالمللي بلادرنگ به اقدامات لازم براي بازگشت ساکنين ليبرتي به اشرف، که طي دها سال محل اسکان و به مثابه خانه انها بوده است بازگردند.
ديگر سخنرانان نيز به ترتيب از خواست اعضاي سازمان مجاهدين خلق، ساکن ليبرتي مبني بر بازگشت به اشرف، تا حل نهائي جمعي موضوع اسکان انها سخناني ايراد کردند و نقش مخربانه مارتين کوبلر را تقبيح و خواهان برکناري و محاکمه وي شدند.
در ادامه شرکت کنندگان در تظاهرات  طي يک راهپيمايي باشکوه به مقابل پارلمان سوئد رفته و خواستار اقدام فوري دولت سوئد در مورد شرايط مجاهدين مستقر در زندان ليبرتي شدند.

 شنبه ۱۷ فروردين ماه ۱۳۹۲ برابر با ۶ آوريل ۲۰۱۳
منبع: خبر سايت همبستگي ملي:
http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=40509:2013-04-06-17-14-56&catid=21:2010-01-17-21-49-36