گزارشي از تظاهرات ايرانيان عليه حضور آخوند حسن روحاني درمقر ملل متحد در نيويورك

روزنامه الشرق عربستان سعودی6مهر 94: اپوزیسیون ایران طی اطلاعیه‌ای که ”الشرق“ یک کپی از آن را دریافت کرد اعلام داشت: سازمانهای آمریکایی - ایرانی امروز در نیویورک در اعتراض به حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دست به تظاهرات خواهند زد.
همزمان با سخنرانی حسن روحانی رییس جمهور رژيم آخوندي در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هواداران شورای ملی مقاومت و سازمان جوامع ایرانی ـ آمریکایی تظاهراتی علیه سیاست های جمهوری اسلامی بویژه در زمینه حقوق بشر در خیابانهای نیویورک برگزار كردند. به گزارش نیویورك تایمز تظاهر کنندگان می‌گفتند که در دو سال گذشته بیش از ٢٠٠٠ نفر در ایران اعدام شده اند. بنابر این حسن روحانی نماينده  حكومتی است كه ناقض حقوق بشر است و مردم ایران را نمایندگی نمی كند.  تظاهركنندگان خواستار تغییر حکومت در ایران بودند .
تظاهر كنندگان مي گفتند كرسي ايران در ملل متحد بايد به جنبش مقاومت ايران سپرده شود كه خانم مريم رجوي آن را نمايندگي مي كند.  
به گزارش خبرنگار العربيه،  اينجا  تظاهر کنندگان شعارهایی از قبیل نه به روحانی، روحانی را از سازمان ملل اخراج کنید سر دادند.
در این تظاهرات علاوه بر هزاران ایرانی مخالف رژیم جمهوری اسلامی که از طیف های مختلف اپوزیسیون تشکیل شده اند، شمار زیادی از آمریکایی ها عرب تبار که مخالف سیاست ایران در منطقه و شماری از سوری ها نیز حضور داشتند. 
در این تظاهرات تعدادی از شخصیتهای آمریکایی نیز در محکومیت وخامت حقوق‌بشر در ایران، موج اعدام ها، سرکوب اقلیتها و دخالت رژیم جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای منطقه سخنرانی کردند.
بیل ریچاردسون وزیر پیشین انرژی آمریکا طی سخنانی کوتاه در حضور تظاهر گنندگان گفت: «پیام اصلی این است، با وجود توافق اتمی میان آمریکا و رژیم ایران من به‌شدت نگران دخالتهای رژیم در کشورهای خاورمیانه هستم. این رژیم از تروریسم جهانی حمایت می‌کند».
تظاهر کنندگان از جامعه جهانی خواستند تا زمانی که رژیم ایران الزامات قانونی و وظایف اعمال شده توسط جامعه جهانی را انجام نداده تحریم ها از روی آن برداشته نشود.»
گزارش خبرنگار تلويزيون فاكس نيوز از اين تظاهرات  اينجا



 مجري: خبرنگار ما اريك شاون در سازمان ملل است و جنبه ديگر اين داستان (تظاهرات مخالفان. م) را برايمان توضيح مي‌دهد.
 اريك شاون: بله وي از شعار رسواي مرگ بر آمريكا دفاع كرده بود ولي در سخنراني خود كه دو ساعت ديگر برگزار مي كند رئيس‌جمهور ايران حسن روحاني قرار است پيام خود را به جهان برساند. به باور ما وي از توافق جنجالي اتمي با 6 قدرت جهان دفاع خواهد كرد و هم‌ چنين ‌به بحران سوريه و جنگ عليه گروه تروريستي داعش نيز خواهد پرداخت. روحاني دو روز است كه در نيويورك است، وي در برنامه توسعه سازمان ملل روز شنبه سخنراني كرد كه به برخي از اين موضوعات جهاني اشاره كرد.وي هم چنين با رهبران جهاني از جمله دبيركل بان كي‌مون ملاقات كرد كه احتمالاً موضوع حقوق ‌بشر در آن ملاقات مطرح نشده است اما روحاني گفته است كه تهران مايل است كه همكاري كند، وي گفته است كه توافق اتمي يك گام مهم رو به پيش است.
 روحاني: ما مشتاقيم با همسايگان مان براي بهبود توسعه پايدار منطقه‌اي از طريق ديپلوماسي منطقه‌اي، روابط سازنده با ساير كشورها درزمينه هاي انتقال فن‌آوري و علوم و شركت در فعاليتهاي مشترك علمي، همكاري كنيم. 
اريك شاون خبرنگار فاكس نيوز: اما سخنان روحاني در ميان اين نفرات خريداري ندارد، شما تصاويري را ازخيابان مقابل سازمان ملل مشاهده مي‌كنيد. اين تظاهرات فعالان ايراني آمريكايي عليه رژيم تهران توسط شوراي ملي مقاومت ايران برگزاري مي‌شود كه رهبر آن مريم رجوي است. وي به ما گفته است شوراي امنيت بايد مكانيزمي داشته باشد كه ميلياردها دلار سرمايه ها‌يي كه به ايران از بابت توافق اتمي سرازير مي‌شود را رديابي كنند.
 مريم رجوي مي‌گويد رژيم و روحاني بايد به‌خاطر حمايت از تروريزم تحت پيگيرد قانوني قرار گيرند نه اين‌كه در سازمان ملل مورد استقبال قرار گيرند. 
مريم رجوي: اين رژيم و رئيس‌جمهور آن حسن روحاني به هيچ ترتيبي مردم ايران را نمايندگي نمي‌كنند. وي يك جنايتكار و قصاب است، وي شكنجه، اعدام و سركوب را نمايندگي مي‌كند. اريك شاون: روحاني امروز بعدازظهر با پوتين ملاقات مي‌كند. به ما گفته شده است كه تا كنون همين ملاقات است و طرح ديگري ندارند كه با رئيس‌جمهور اوباما ملاقات كند. رئيس‌جمهور روحاني اواخر امشب به تهران باز مي‌گردد.
تظاهرات نيويورك توسط سازمانهاي ايراني –آمريكايي و «شورای ملی مقاومت ایران» سازماندهي شده بود.  شوراي ملي مقاومت ايران ديرپاترين  ائتلافی است که عمده ترین گروه متشکل آن سازمان مجاهدین خلق ایران است كه پنجاه سال سابقه مبارزه با دو ديكتاتوري را در كارنامه خود دارد و در سالهاي اخير بزرگترين سونامي را از سر گذرانده است.