رضا باستاني خاطرات سفر به پاريس 2011

گردهمايي بزرگ ايرانيان در ويليپن فرانسه جلوه ي شکوهمندي از همبستگي ملي ايرانيان
روز16 ژوئن با اتوبوسي به همراه تعدادي از هموطنان کرد ايراني که به گروه هاي مختلف سياسي وابسته بودند جهت شرکت 
در گردهمايي پرشکوه ايرانيان و حاميان مقاومت ايران در حمايت ازاشرف از کشور محل اقامت خود(نروژ) به سوي ويليپن ـ پاريس حرکت کرديم.

هر چند مسافت طولاني بود اما مسافرت با اتوبوس امکان نزديکي و مصاحبت و آشنايي با دوستان جديد را امکانپذير مي سازد و يک محيط دوستانه  با علايق مشترک را بوجود مي آورد و گاها پيش مي آيد که در حين صحبت با همسفران خاطرات مشترک و يا دوستي هاي قديمي کشف مي شوند و خاطراتي تازه مي گردد.  در اين ميان آندسته ازخاطراتي که در خود قسمتي از مقاومت و قهرماني هاي فرزندان دلير خلقهاي ايران و مجاهدين قهرمان را در خود دارد از آنجهت حائز اهميت مي گردند که انسان ميفهمد که دلاوريها و از جان گذشتگي ها ي فرزندان دلير خلق عليرغم تمام گرد و غباري که رژيم جهل و جنايت با تبليغات سوء خود بر عليه اين پيامبران آزادي و مقاومت در طي ساليان متوالي کرده و مي کند  همچنان در ضمير و وجدانهاي آگاه مردم ايران سرزنده ونيکو مکان است.  مردم  به مثابه «قدر زر زرگر شناسد و قدر جوهر جوهري» از اين قهرمانان به نيکي ياد مي کنند و در باره آنان نيک مي انديشند.

يادي از رزمندگان و پيشمرگان مجاهد سالهاي61ـ62

زيبا خانم يک هموطن کرد از اهالي منطقه آلان سردشت مي باشد که بخوبي مجاهدين رااز زماني که ده ساله بود بخاطر مي آورد. او بخاطر مي آورد که به همراه مادرش  براي مجاهدين مستقر در منطقه آلان نان مي پخت و با احترام تمام از آنان يادآوري مي کند و مي گويد که مجاهدين پول تمام کارهايي که مردم منطقه براي آنان مي کردند را پرداخت مي کردند و مردم آنان را خيلي دوست مي داشتند. او خاطرات خود را از نبرد 7 روزه رزمندگان و پيشمرگان آن زمان مجاهدين با نيروهاي مهاجم آخوندي  بيان مي کند واز رشادت و از خود گذشتگي زنان و مردان مجاهدي ياد مي کند که در مدت هفت روز نبرد بي امان با نيروهاي تا دندان مسلح رژيم عليرغم کمبود تجهيزات و سلاح تا آخرين لحظه مقاومت کردند و تمام امکانات خود را بي هيچگونه چشمداشتي در اختيار مقاومت کنندگان در دفاع از اشغال منطقه توسط رژيم قرار دادند.

شوهر زيبا خانم هم که يک پيشمرگ سابق و عضو فعلي «حزب دمکرات کردستان ايران» است  و همراه 3 فرزند نوجوان خود براي شرکت در اين گردهمايي آمده است صحبت هاي همسرش را تاييد مي کند و خود نيزطي صحبت کوتاهي از طريق ميکروفون اتوبوس ضمن معرفي خود به همسفران خويش جنايت مالکي و خامنه اي را بر عليه اشرفيان قهرمان محکوم مي کند و با مجاهدين اشرف اعلام همبستگي مي کند و بر همبستگي و اتحاد تمامي نيروها و احزاب ايراني براي مقاومت در مقابل رژيم ملاها و براي دمکراسي در ايران تأکيد مي کند.

هميشه ايراني

در ضمن سفر زيبا  خانم کتاب فارسي خود را بهمراه دارد و سعي مي کند که عقب ماندگي تحصيلي خود در رابطه با خواندن و نوشتن به زبان فارسي  را بصورت خود آموز جبران کند. او با افتخار مي گويد که يک کرد ايراني است  و به سرزمين خود عشق مي ورزد و آرزو دارد که آزادي و رفاه را در سرزمين خويش ببيند. او مي گويد که هميشه ايراني بوده و به ايراني بودن خويش افتخار مي کند و براي آزادي ايران و مردم ايران به تلاش خود ادامه خواهد داد.

ساير هموطنان کردمان نيز عليرغم رنج سفر و طولاني بودن مسافت با شور وشعف بسيار براي شرکت در اين گردهمايي همراه با خانواده و فرزندان خردسال و نو جوان خويش رنج سفر طولاني را با عشق به آزادي و رهايي مردم ايران برخود هموار کردند و همبستگي خود را با خواهران و برادران مجاهدشان ابراز نمودند و درهمراه با درياي جمعيت حاضر درگردهمايي بي نظير ويليپن پاريس پر شور فرياد آزادي سردادند..

سوخت رساني به ماشين سرکوب ملايان

با خود فکر مي کنم که چگونه رژيم ضد بشري ملايان به  تمامي خلق هاي ايرانزمين ظلم کرده و هزاران انسان فرهيخته و ميهن دوست  و آگاه را با اتهامات خود ساخته و پرداخته از هستي به نيستي و از زندگي به ديار عدم فرستاده است. انسان هايي که بهترين سرمايه هاي جامعه ايران بوده و هستند. جنايت رژيم برعليه مردم ايران همچنان ادامه دارد وسوداگران دلارهاي خونين همچنان دستانشان رنگين از خون و رنج مبارزان آزادي و دمکراسي ايران است . آنان با  نگه داشتن مجاهدين خلق ايران بعنوان  نيروي محوري مقاومت مردم ايران  در ليست تروريستي خود به طورمستقيم به ماشين سرکوب و جنايت آخوندهاي ايران و عوامل وابسته اش در دولت عراق سوخت مي رسانند. در گردهمايي عظيم ويلپن نمايندگان مردم ايران از هر قشر و گروهي و مليتي ووابستگان به مذاهب مختلف همراه با نمايندگان وجدانهاي آگاه  و بيدار ملل مختلف از پنج قاره مختلف جهان بر مشروعيت و عادلانه بودن مقاومت مردم ايران مهر تاييد نهادند و يکصدا گفنتد :«معامله با ملايان را متوقف کنيد. و راهبند تروريستي را از سر راه مردم و مقاومت ايران برداريد و با حفاظت از اشرف به تعهدات خودتان در رابطه با قوانين و معاهدات بين المللي در رابطه با حفاظت از پناهندگان پايبند باشيد و بيش از اين با ملايان جنايتکار قدرت طلب و سلطه جو مماشات نکنيد.»

اگر کساني معتقدند که مجاهدين پايگاهي در بين مردم ايران ندارد بايد به درياي جمعيتي که در ويلپن جمع شده بودند نگاهي بکنند و به اين سئوال پاسخ دهند که چگونه مجاهدين در ليست  تروريستي پروژه اينچنين عظيمي را که از هر گردهمايي دولتي هم که مردم را بعناوين مختلف به ميدان مي کشند بزرگتر و باشکوهتر بود به انجام مي رسانند؟

رضا باستاني

26 ژوئن 2011