در نشست واشنگتن پرده ها افتاد و دستها رو شد !


نشست بخشي از كارمندان صداي آمريكا با ... ! در واشنگتن تحت عنوان «اپوزسيون»!  رُفوزسيون از آب در آمد!
به گزارش برنامه افق صداي آمريكا پيش از برگزاري اين نشست پروژه آب در هاون كوبيدن براي و توليد كره انتخابات در درون مشك نظام براي گذار به دمكراسي توجه فرمائيد:
صداي آمريكا , برنامه افق پنچشنبه 5 آوريل 2012  , واشنگتن 19 و 20 فروردين هشتم و نهم آوريل مهمان نشستي با حضور  60 تن از اپوزسيون ,
نگاهي داريم به  اهداف و برنامه هايي گردهمايي  آخرين هفته گروهي از اپوزسيون  جمهوري اسلامي ايران در واشنگتن ,
واشنگتن نوزدهم و بيستم فروردين , هفتم و هشتم آوريل ميزبان نشستي با حضور 60 تن از اپوزسيون  خارج نشين جمهوري اسلامي ايران است. اين گردهمايي به فاصله يك ماه از نشست گروهي از اپوزسيون در حومه ي استكهلم  سوئد در چهارم  و پنجم فوريه برگزار مي شود . هدف  نشست واشنگيتن ايجاد فرصت براي فعالان سياسي جهت گفتگو پيرامون پروژه هاي راهبردي در گذار ايران به دمكراسي عنوان شده و تاكيد شده كه هيچ سازمان , نهاد يا حزبي متولي برگزاري اين نشست نيست.
در بيانيه مطبوعاتي اين نشست آمده است :
كميته برگزاري به دليل عدم امكان شركت فعالان سياسي داخل كشور در اين نشست  به دليل خطرات امنيتي كه آنها را تهديد مي كند از اين مهم خودداري كرده و هيچيك از چهره هاي سياسي داخل كشور را به اين كنفرانس دعوت نكرده است. 
از شما پرسيديم اپوزسيون خارج كشور براي بررسي گذار مسالمت اميز ايران به دمكراسي چقدر به مشاركت  فعالان سياسي داخل ايران نياز دارد؟ همانطور كه در صفحه فيس بوك افق مي بينيد اكثريت گزينه بسيار را انتخاب كرده اند. ................
توضيحات يک عضو جبهه مشارکت در باره حضورش در يک کنفرانس
از آنجا که حضور من در کنفرانس واشنگتن موجب برخي سئوالات و ابهامات نسبت به مواضع شخصي و تشکيلاتي ام شده است، توضيحات ذيل را دراين باره ضروري مي دانم:


1- من به نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران باور دارم، به قانون اساسي ملتزم هستم و به جنبش سبز در معناي اصلاح طلبانه آن که در منشور جنبش سبز ارائه شده است وفادارم. از اين رو معتقدم هرگونه حرکت اصلاحي بايد درون ساختار و چارچوب موجود و با رعايت مصالح کشور و ملت ايران باشد.



اين تمام حرفم در کنفرانس واشنگتن در روز شنبه بود که ارائه کردم. در عين حال همانطور که در مصاحبه با بي بي سي هم گفتم تصور من از اين کنفرانس به هيچ وجه در معناي براندازانه نبود و فکر مي کردم که صرفاً همايشي جهت ارائه پيشنهادات مختلف براي دموکراتيزاسيون در ايران است. حرفي که در ابتدا هم با برگزارکنندگان جلسه مطرح کردم.


2- حضورمن در اين کنفرانس به صفت کاملن شخصي و نه حزبي يا گروهي - مانند انتساب به جبهه مشارکت و جناح اصلاح طلب - بود و در پي آن بودم که نظر خودم را در مورد موضوع مورد بحث بيان کنم، بنابراين طرح هرگونه وابستگي تشکيلاتي و گروهي از سوي برگزارگنندگان کنفرانس نسبت به حضور بنده را بايد نادرست تلقي کرد ضمن آنکه دريافتم دو تشکل جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با هرگونه شرکت در اين کنفرانس مخالف بوده اند.


3- البته بايد اين نکته را هم ذکر کنم که علي رغم مخالفت صد و هشتاد درجه اي اکثر افراد حاضر در جلسه با طرح من و متقابلن من با آنها، برخورد مدني آنها را مورد ستايش قرار مي دهم که اگر هم انتقادي کردند صرفن در موضوع بحث مورد نظر بود و هيچ برچسب خاصي را متوجه من نکردند. تنها موردي که در مورد من، به درستي گفته شد صحبت هاي آقاي دکتر نوري علا بود که گفتند شما اپوزسيون جمهوري اسلامي نيستيد، بلکه بخشي از نظام موجود هستيد که مي خواهيد به قدرت برگرديد. من هم تاييد کردم و ايشان هم از اينکه من مواضعم را رک و صريح ارائه کردم تشکر کردند.
آرش غفوري


اگه اُپوزسيون اينه
اگه مخالف چنينه
خدا هيچكه نبينه
بابام هيچكه نبينه
كه اين يه داغ ننگه
به روي هر جبينه 
كه ميره اينجا, اونجا
به فرموده ميشينه
كه عزم و رزم مردم 
براي سرنگوني نميخواد كه ببينه

الهي كور شه چشمش
بريزه ريش و پشمش
كه با اون اخم و تخمش
مثال بُز اخوش
پي سنگهِ و مثقال
براي وزن عقلش!


الهي من فداش شم
غُباري سر راش شم
فداي عزم و رزمزش
خروش بانگ خشمش
اونيكه اهل جنگه 
براي سرنگوني پي تير و تُفنگه
كه اين ميهن رهاشه
رها به دست  ما شه
ما يعني من و تو 
ايران با توده هاشه


توضيح: بُز اَخوِش را با لهجه شيرين اصفهاني تلفط كنيد. همانطوري كه منتظري تلفظ مي كرد و گفت: ميگِن امام گفته خوب گفته باشه من كه بُز اخوِش نيستم!