مريم رجوي و رژيم مْلاها دو ديدگاه متفاوت و متضاد در موضوع ايران، منطقه و جهان


دو ديدگاه متفاوت در موضوع ايران

به قلم:حسيب الصالحي

نمي توان گفت كه موضوع (رژیم) ايران امري داخلي است كه به منطقه و جهان ربطي ندارد به خصوص كه دو ديدگاه واضح وجود دارد. لذا مسئله ايران داراي تأثيرات و پيامدهاي روشني براي منطقه و همه جهان هستند. 
 سياست صدور بنيادگرايي ديني و تروريسم كه رژيم جمهوري اسلامي از زمان تاسيسش، از سه دهه پيش به آن خو كرده، تأثير منفي آشكاري بر صلح و امنيت و ثبات در منطقه داشته است و كشورهايي مثل سوريه و عراق و لبنان و يمن را در حالتي از ناامني و هرج  ومرج و بحرانهاي مختلف فرو برده است و اوضاع منفي در اين كشورها، روي ساير كشورهاي منطقه نيز سايه افكنده كه موجب نگراني از سياست گسترش تجاوزكارانه تهران شده است. اين سياست با هدف ايجاد يك امپراطوري ديني عليه كل منطقه بوده و نشانگر يك ديدگاه واضح در موضوع شاخص هاست. اين سمت سوي منفي تلاش دارد كه از طريق مداخلات تجاوزكارانه اش زندگي كرده و از كيسه منطقه به حياتش ادامه بدهد. 
 شوراي ملي مقاومت ايران كه سازمان مجاهدين خلق ستون فقرات و دست قدرتمند آن را تشكيل مي دهد، در دو دهه گذشته به يمن درايت و بصيرت رهبري بي  همتاي رئيس جمهور برجسته اش مريم رجوي خود را به عنوان يك بازيگر اصلي در موضوع ايران و طرفي كه نمي  شود در معادله ايران او را ناديده گرفت مطرح كرده است. 
از برجسته ترين شاخص هاي شوراي ملي مقاومت از بابت تاثير بر منطقه، نقش پيشتازانه و موثرش در افشاي طرحهاي مشكوك جمهوري اسلامي ايران ميباشد كه امنيت و ثبات منطقه را نشانه رفته است. در اين زمينه كافي است به اظهارات خانم رجوي در سخنراني ها و مواضع وي در ساليان گذشته نگاهي بيندازيم كه بيشترين تأثير را در ايجاد هوشياري سياسي و فكري در كشورها و مردم منطقه درباره نقش مشكوك (رژیم) ايران داشته است و اين مواضع با زبان عدد و رقم و اسناد و دلايل معتبر تقويت شده است و خانم رجوي با اين كار در ايجاد يك سمت گيري مثبت سياسي با هدف برقراري صلح و امنيت و ثبات در منطقه سهم به سزايي داشته است اين دومين ديدگاه در موضوع (رژیم) ايران است كه به تدريج شروع به پيشرفت كرده است بطوري  كه بر ديدگاه اول تأثير گذاشته و كم  كم از آن پيشي ميگيرد. نكته مهم و چشمگير اين كه منطقه و جهان شروع به گوش دادن به ديدگاه دوم را كرده كه همه  اش خير و صلاح منطقه و جهان است.