اعتراض شوراي ملي مقاومت ايران به سفر موگريني رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا به ايران

«شورای ملی مقاومت ایران» با صدور اطلاعیه ای مي گويد:« سفر موگرینی به تهران و ملاقات با مسئولان 120 هزار اعدام سیاسی و 700 اعدام در6 ماه اخیر مشوق اعدامهای بیشتر و نقض ارزشهای دموکراتیک و حقوق بشری است و باید لغو شود».
در پي صدور اطلاعیه دفتر فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مبنی بر برنامه سفر او به تهران، اپوزیسیون ایران از طیف های مختلف با ارسال نامه ای نسبت به این سفر بشدت واکنش نشان داده، و آن را محکوم کرده اند.
در بیانیه دفتر موگرینی آمده است که این سفر به منظور گفت وگو با مقامات ایران در باره نحوه اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 انجام می گیرد.
به گزارش العربيه،شورای ملی مقاومت ایران، متشکل از سازمان مجاهدین خلق و متحدان آن، با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض شدید به برنامه این سفر اعلام کرد:«به دلیل "نقض مکرر حقوق بشر" از سوی جمهوری اسلامی و سكوت غرب در قبال "تجاوزات و دخالت های" تهران در كشورهای منطقه، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بدون در نظر گرفتن نقض حقوق بشر، سرکوب و اعدام فعالان سیاسی ایران توسط رژیم تهران صورت می گیرد، را به شدت محکوم می کند».
محمد محدثين مسئول كميسيون امور خارجه شورای ملی مقاومت ايران با اشاره به مسئله سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت:«خانم موگريني بايد بداند كه رژيم ايران در ضعيف ترين نقطه خود قرار دارد و هيچ آينده اي براي آن متصور نيست و اگر اروپا بيش از اين، آينده خود را با اين رژيم رو به سقوط گره بزند در آينده دوستی مردم ايران را دست خواهد داد.»
 وی افزود:« ائتلاف منطقه ای به رهبری سعودی بايد اين پيام قوی را به اتحاديه اروپا بدهد كه هر گونه مماشات و نرمش در قبال رژيم و بخصوص سكوت در برابر تجاوزات وجنايات آن در سوريه و عراق و يمن، عليه صلح وامنيت در منطقه و جهان است اروپا نبايد در كنار يک فاشيسم دينی قرار بگيرد كه هدفش استقرار يک امپراطوری اسلامی در اين منطقه از جهان است».
متن اطلاعیه:
کمیسیون خارجه «شورای ملی مقاومت ایران» با تأکید بر اینکه سفر پیش بینی شده خانم فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، به ایران و ملاقات او با سرمداران فاشیسم دینی حاکم، این رژیم را در ادامه شکنجه و کشتار تشویق و تشجیع می کند، همه مدافعان حقوق بشر، حقوق زنان و طرفداران دموکراسی را به اقدام فوری برای لغو این سفر فراخواند. این سفر و سفرهای مشابه به ایران تحت حاکمیت ملایان علیه مصالح ملی مردم ایران و اراده آنها برای سرنگونی این رژیم و استقرار دمو کراسی و حاکمیت مردمی در ایران است.
کسانی که خانم موگرینی با آنها ملاقات می کند همه از مسئولان 120 هزار اعدام سیاسی و مسئولان قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در تابستان 1988 هستند. عفو بین الملل در اطلاعیه 23 ژوییه خود نوشت: در نیمه اول 2015 حداقل 694 زندانی اعدام شده اند و افزود: «آمار سرسام آور اعدامها در ایران در نیمه سال تا کنون تصویری شوم از انجام برنامه‌ریزی شده قتل عمدی با تأیید قضایی در مقیاس انبوه توسط ماشین دولتی را رسم می کند.... به نظر می رسد که ما 1000 مرگ تأییدشده دولتی تا پایان سال را شاهد باشیم».
کسانی که خانم موگرینی در تهران با آنها ملاقات می کند بالاترین مسئولان صدور تروریسم و بنیادگرایی و کشتار مردم بیگناه در عراق و سوریه و یمن و لبنان هستند. آنها به خاطر جنایتهایشان در داخل و خارج ایران باید به اتهام جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.
در 9 ماهی که خانم موگرینی در میدان شومان مستقر شده است، حدود1000 زندانی در ایران اعدام شده اند، زنان تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته و اقلیتهای قومی و دینی با بیشترین سرکوب و تبعیض مواجه بوده اند اما خانم موگرینی حتی در حرف هم این جنایتهای روزمره را محکوم نکرده است. این برای اتحادیه اروپا که سنگ بنایش علیه فاشیسم و برای دموکراسی و حقوق بشر گذاشته شده، به واقع شرم آور است.
در حالی که خانم موگرینی به دستور ملایان یا برای خوش آمد آنها در دیدار با جانیان علیه بشریت مانند روحانی و رفسنجانی و ظریف و لاریجانی روسری بر سر می گذارد، همه روزه صدها زن شریف و آزاده ایرانی توسط عوامل همین جنایتکاران به بهانه آخوند ساخته بد حجابی دستگیر می شوند، جریمه می شوند و شلاق می خورند. این اقدام خانم موگرینی یک توهین آشکار به همه زنان ایران چه باحجاب و چه بی حجاب است.
کمیسیون خارجه شورا این سفر را قویاً محکوم نموده و از خانم موگرینی می خواهد اگر بر درد و رنج مردم ایران مرهم نمی‌گذارد دست کم بر زخمهای آنها نمک نپاشد. عموم مردم ایران به ویژه زنان و جوانان و زندانیان و خانواده اعدام شدگان از مدافعان حقوق بشر و حقوق زنان در سطح اروپا به ویژه ایتالیا انتظار دارند برای متوقف کردن این سفر که خنجری علیه دمو کراسی و حقوق بشر است اقدام کنند.
شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون خارجه