جزئياتي از دور زدن تحريمها توسط رژيم ايران و پرداخت پول به بنياد كلينتون

سايت دیلی بیست  اينجا   گزارشي از  تلاشهای رژیم ايران با كمك و واسطه  لابي خود در آمريكا براي  دور زدن تحریمها و خرید غیرقانونی هواپیماهای بوئینگ انتشار داده است.
در این گزارش کمکهای مالی رژیم ايران  به عوامل و لابی‌هایش در آمریکا از جمله پرداخت پول به مزدورانش در انجمن موسوم به نایاک و افرادی چون تریتا پارسی نیز افشا‌ شده است. دیلی بیست در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که شرکت علاقه‌بند به بنیاد کلینتون نیز در راستای واسطه‌گری برای رژیم پول پرداخت کرده است.
بخش‌هایی از این گزارش:
دیلی بیست در گزارش خود می‌نویسد: شرکت هواپیمایی بالی متعلق به وحید علاقه بند که در لندن مستقر است و هم‌زمان تجارت مؤسسه گروه بالی را تسهیل می‌کند، تلاش کرد هواپیماهای بوئینگ 747 را به‌رغم ممنوعیت فروش، به (رژیم) ایران بفروشد. 
طبق بیانیه وزارت دادگستری (آمریکا)، یکی از دو فقره اتهام علیه شرکت هواپیمایی بالی، توطئه برای صدور 3 هواپیمای بوئینگ 747 از آمریکا به ایران بدون گرفتن جواز از دولت آمریکا است. سپس این شرکت از قرار تابعه شرکت هواپیمایی ارمنستان برای خریدن بوئینگ‌های 747 با تأمین مالی شرکت هواپیمایی ماهان استفاده کرده است. 
دیلی بیست در گزارش خود یک نمونه از تلاش رژیم برای تحت‌تاثیر قرار دادن سیاست مؤسسات و بنیادهای فکری در آمریکا برای ایجاد روابط بین رژیم و آمریکا با پرداخت پول را خاطرنشان می‌کند و می‌نویسد: 
در سال 2007 علاقه بند از طریق بنیاد پارسا ”PARSA “در آمریکا پیشنهاد پرداخت 900000دلار برای اداره سه ساله مؤسسه بروکینز کرد، در پروسه کشف موارد تهمت، ایمیلهایی به‌دست آمده است که نشان می‌دهد علاقه بند که به‌دنبال رساندن پول به مؤسسه بروکینگز بوده است، حداقل 50000دلار به بنیاد پارسا ”PARSA “داده بود تا از این طریق به مؤسسه مذکور منتقل شود. 
دیلی بیست به‌نقل از علاقه بند می‌نویسد که این پول در اختیار مارتین ایندیک، یک مقام سابق وزارت‌خارجه آمریکا و از مماشات‌گران و حامیان برقراری رابطه با آخوند خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری وی و برخی که حامی ایجاد روابط با رژیم آخوندی در آنزمان قرار گرفته است. 
دیلی بیست یادآوری می‌کند که یک سال بعد، یک مطلب 34 صفحه‌ای منتشر می‌شود که توسط مرکز سابان، یعنی همان مرکز دریافت کننده پولهای عوامل رژیم، به‌عنوان ”مسیری برای همزیستی: یک سیاست جدید آمریکا بسوی ایران “تیتر بندی شده بود. 
به نوشته این منبع، دومین دریافت‌کننده بزرگ پارسا، انجمن نیاک، متشکل از مزدوران رژیم در آمریکا است که برای لغو تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران فعالیت می‌کند. «این انجمن به‌طور کلی مبلغ 591500 دلار از این بنیاد دریافت کرده است. برادر علاقه‌بند، حسن علاقه‌بند که او نیز مدیرعامل گروه بالی است، در یک کنفرانس سازمان‌یافته توسط بنیاد نیاک در ژوئن 2007 در تهران... در مورد شرکتهای غربی و تجارتشان در ایران صحبت کرد. 
دیلی بیست در گزارش خود خاطرنشان می‌کند که شرکت علاقه‌بند به بنیاد کلینتون نیز در راستای واسطه‌گری برای رژیم پول پرداخت کرده است.