مريم رجوي در كنفرانس مسلمانان در پاريس

 روز جمعه روز جمعه (۳ ژوئیه/ ۱۲ تیر)  در پاریس، مخالفین رژیم ایران در یک مراسم افطاری، جبهه ای از مسلمین جهان را علیه بنیادگرایی بسیج کرد ند.
مريم رجوي سخنران اصلي کنفرانس «اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی» در پاریس بود که به‌دعوت و حمایت کمیته مسلمانان فرانسه در دفاع از حقوق مجاهدين خلق ايران در كمپ ليبرتي كه تحت محاصره پزشكي و غذايي و ديگر فشارها و شكنجه ها و محدوديت هاي غير انساني هستند، به‌مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.
مریم رجوی، در سخنراني خود در اين كنفرانس اعلام کرد مسلمانان جهان چه شیعه و چه سنی دشمن واحدی دارند که بنیادگرایان حاکم بر ایران هستند. او تأکید کرد: «سیلاب خون و آتشی که افراطی‌گری تحت نام اسلام جاری کرده است، قابل پایان دادن است و راه تحقق این هدف همبستگی با مقاومت و مردم ایران و ایستادگی تمام‌عیار در برابر ولایت‌فقیه و همدستان آن مانند بشار اسد و جریاناتی است که در عراق و یمن و لبنان و سوریه تابع ولایت فقیه و مجری سیاستهای آن هستند. تا زمانی که این رژیم در قدرت است، ملت ایران و سایر مردم خاورمیانه، رنگ آزادی و دموکراسی را نخواهند دید. رژیمی که به‌رغم مخالفت مردم ایران و جامعه بین‌المللی، هم‌چنان بر دستیابی به بمب اتمی اصرار می‌کند، خطری برای همه جهان است.
مريم رجوی به‌عنوان یک زن مسلمان ضمن تأکید بر لزوم جدایی دین و دولت  از جانب نسلی که پنج دهه است، به دفاع از اسلام اصیل محمدی در برابر ارتجاع و بنیادگرایی برخاسته‌، اعلام کرد:
1 ـ ما دین اجباری و اجبار دینی را رد می‌کنیم، حکومت استبدادی تحت نام اسلام، احکام شریعت ارتجاعی و تکفیر مخالفان، چه به نام شیعه و چه به نام سنی، ضداسلام و ضد آیین رهایی‌بخش محمدی است.
2 ـ از نظر ما گوهر اسلام، آزادی است؛ آزادی از هر گونه جبر و ستم و بهره‌کشی.
3 ـ ما از اسلام حقیقی، یعنی اسلام بردبار و دموکراتیک پیروی می‌کنیم؛ اسلام مدافع حاکمیت مردم، اسلام مدافع برابری زن و مرد.
4 ـ ما تبعیض دینی را مردود می‌شماریم و از حقوق پیروان همه ادیان و مذاهب دفاع می‌کنیم.
5 ـ اسلام ما برادری همه مذاهب است. جنگ مذهبی و تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی، ارمغان شوم ولایت‌فقیه برای استمرار خلافت ضداسلامی و ضدانسانی است.
صدها تن از شخصیتهای سیاسی و نمایندگان مجلس از کشورهای مختلف جهان با ارسال پیامهای ویدیویی یا مکتوب حمایت خود را از این کنفرانس اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این کنفرانس، هم‌چنان‌که بسیاری از دیگر شخصیتهای برجسته عربی و اسلامی در بیانیه مشترکی از ائتلاف عربی برای مقابله با اشغال یمن توسط عوامل رژیم ایران حمایت کرده و خواستار گسترش آن در حمایت از ارتش آزاد و اپوزیسیون سوریه برای سرنگونی بشار اسد شدند. آنها تأکید کردند «رژیم ایران باید کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد درباره پروژه‌های اتمی را اجرا و به کلیه سؤالات IAEA پاسخ داده و اجازه بازدید سرزده از همه سایتهای نظامی و غیرنظامی اعلام شده یا نشده را بدهد».
بيانيه اين كنفرانس  از  «اعضا سازمان مجاهدین خلق ایران در كمپ  لیبرتی» به عنوان « مسلمانان راستینی که عمر خود را وقف مبارزه علیه رژیم ایران کرده‌اند، سرمایه بزرگ جهان اسلام و جامعه بشری برای مقابله با بنیادگرایی و افراطی‌گری تحت نام اسلام» نام مي برد كه « عزیزترین مهمانان جامعه عرب هستند و حفاظت از آنها وظیفه هر مسلمان و عرب شرافتمند است.»
اين بيانيه « نقض عهدهای آمریکا و ملل‌متحد در مورد آنها و همچنین تضییع حقوق و محاصره ظالمانه آنها توسط دولت عراق و اعزام مأموران وزارت اطلاعات تحت عنوان خانواده ساکنان و شکنجه روانی ساکنان را قویاً محکوم و اعلام می‌کند  آمریکا و ملل‌متحد باید حفاظت آنها را تأمین و تضمین کنند، در غیر اینصورت بخشی از سلاحهای انفرادی خودشان را برای دفاع از خود در مقابل شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به آنها بازگردانند. لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی شناخته و محاصره آن به‌ویژه محاصره پزشکی به‌طور کامل لغو شود».
بیانیه ضمن حمایت از مقاومت ایران و مریم رجوی و طرحها و برنامه‌هایش برای آینده ایران تأکید می‌کند: به رسمیت شناختن این مقاومت و مبارزه‌اش برای سرنگونی رژیم ایران نه تنها خواست مردم ایران بلکه نیاز صلح و آرامش در منطقه و یک گام ضروری برای شکست دادن پدیده شوم بنیادگرایی است.